Elemente de noutate ale Codului Administrativ ancorate în realitatea social-juridică actuală

Începând cu data de 05.07.2019 a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, prin care au fost abrogate normele care organizau și după care funcționau atât administrația centrală cât și administrația locală.

Unul din motivele care au determinat această soluție legislativă a fost reprezentat de angajamentele (Programul Operațional Regional 2014-2020) pe care România și le-a asumat în raport cu Uniunea Europeană pentru reforma administrației publice și adaptarea cadrului legal existent la acel moment ce reglementa organizarea și funcționarea instituțiilor publice.

În urma ratificării din data de 28 ianuarie 1998 a Cărții Europene a Autonomiei Locale, România și-a asumat creșterea și dezvoltarea capacității administrative în scopul rezolvării intereselor cetățenilor în raport cu instituțiile statului.

În pofida asumării acestor obligații, statul roman a continuat amânarea reglementării și adoptării unui cadru legal modern care să perfecționeze modul de funcționare și organizare a administrației publice locale, fapt ce a condus către numeroase disfuncționalități ale aparatului administrativ la nivel local.

În ultimă instanță, România risca pierderea mai multor finanțări externe (fonduri europene) aferente unor programe operaționale din cauza neadoptării angajamentelor asumate față de Uniunea Europeană, fapt ce a condus la adoptarea și publicarea în Monitorul Oficial al României nr. 555 din 5 iulie 2019 a O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și abrogarea legilor și normelor legislative specifice administrației publice în vigoare la data aceea.

Autor: Vlad Gabriel Drăguț

sursa: juridice.ro

Continuarea articolului o găsiți aici.

Publicat de Admin

Mihai Crețu - jurist, voluntar, bibliofil și iubitor de călătorii

Lasă un comentariu